28 DAYS BLOG CHALLENGE / DAY 8 / QUOTES


HELLO MY BONITA FOLLOWERS

Bugün ''Alıntı'' günüymüş. Yaşasın!!!

(Fotoğraftaki alıntı Breakfast at Tiffany's)

Ezgissimo diyor ki ''Kolaya kaçıyorum, yazıyı sen yazmak zorunda değilsin. Bırak da bizim için seçtiğin 3 alıntıyı okuyalım bugün''. Benimkiler biraz uzun ama okuyanın bakış açısında değişiklik yaratacak güce sahip alıntılar. En azından benim için öyle olmuştu. Umarım başkalarının hayatına da dokunabilir.

Okuyalım;

1.
 '' Kendini tehlikeye atmaya korkan kişiye ne yazık! Çünkü o kişi belki de hiç düş kırıklığına uğramayacak ve peşinden koşacak bir düşü olanlar kadar acı çekmeyecek. Ama dönüp de arkaya baktığında (çünkü her zaman, sonunda dönüp arkamıza bakarız), yüreğinden şu sözcüklerin döküldüğünü duyacak: ''Tanrının, yaşadığın her güne ektiği mucize tohumlarını ne yaptın? Yaradanın sana bağışladığı yetenekleri ne yaptın? Hepsini bir çukura gömdün, çünkü onları yitirmekten korkuyordun. İşte, şimdi elinde kalan, yaşamını yitirmiş olmanın kesinliği.''
Bu sözleri duyan kişiye ne yazık! Mucizelere o anda inanacak, ama varlığının büyülü anları geçip gitmiş olacak.''

Paulo Coelho - Piedra Irmağının Kıyısında Oturdum Ağladım


2.
''Evrende bir toz zerresi bile sayılmayacak olan Dünya gezegeni, belirli bir süre için canlıların yaşamasına elverecek sıcaklık koşullarına kavuşmuş. Canlı türlerinden biri olan insan, kışın ısınma, yazın da serinleme önlemleri alarak hayatiyetini sürdürüyor. Bu sıcaklık koşulları bir gün değişecek ve diğer canlı türleriyle birlikte insan soyu da ortadan kalkacak.
Bu dış denge.
Kolunuzu kaldırıyorsunuz laktik asit salgılanıyor, vücudun her bölgesine, ''Enerjiye ihtiyacımvar!'' çağrısı gidiyor ve başlıyor kimya dengeleri çalışmaya.
Biz bunun farkında olmuyoruz ama gövdemizde öyle hassas bir denge var ki, akıllarımıza durgunluk verir.
En ufak bir aksama, yaşam denilen enerjiyi alıp götürüyor bizden. Bu da iç denge.
Sınırları bilinmeyen ve kavranmayan bir evren içindeki dış denge ve gövdemizdeki iç denge sayesinde kısa bir ömür bağışlanmış bize.
Mutlaka sonlu olduğunu bildiğimiz bir ömür. Bir bilinmeyenle, bir başka bilinmeyen arasında nefes alma fırsatı.
İsterseniz kavgalarınızı, üzüntülerinizi, kıskançlıklarınızı, övünmelerinizi bir de bu açıdan düşünmeyi deneyin. Ölçek değiştirerek bakın olaylara.
Einstein da biliyordu bu ölçekleri, Sokrates de, Kordoba müftüsü İbni Rüşd de.''

Zülfü Livaneli - Orta Zekalılar Cenneti


3.
Son olarak başucu kitabımdan en sevdiğim alıntıyı değil mektubu bırakacağım;

'' Bugün hiçbir şey yapamadım... Oturdum, birkaç kitap karıştırdım, o kadar... Önemli bir şey yapamadım. Şakaklarımın için için zonklamasını dinledim arada. Bütün gün mektuğlarınla didindim... Üzüntü, sevgi ve dert içindeyim; kesin olmayan bir şeye karşı, bilinmeyen bir korkuyla kaplıydı yüreğim... Kesin olmayışının nedeni gücümü aşmasından geliyor. Oysa yalnız bir kez okumuştum mektuplarını, bir daha okumayı alamıyordum göze; bir sayfa yer var ki, onu hiç okumadım daha. Bu olağanüstü, bu öldürücü gerginlikte yaşamanın en doğru yol olduğunu anlamak istemeyiz de, gevşetmeye yelteniriz bu gerginliği (Sen de buna benzer bir şey söylemiştin, o zamanlar alay etmek istemiştim seninle), düşüncesiz bir hayvan gibi çırpınır, kurtarırız kendimizi. (Oysa hayvanlar gibi de severiz düşüncesizliği),  ama sözde kurtarırız; kudurmuş, yolunu şaşırmış elektrik akımları içimizde boşalır, sarsılırız, yanarız oysa. Neler söylemek istiyorum bununla, farkında değilim; yakınıyorsun Milena, sözle değil, susarak yakınıyorsun mektuplarında; bir yerinden yakalamak istiyorum onları; bana yönelmiş olduklarından yakalayabilirim de... Bu karanlıklarda bile seninle eş düşüncede olabilmek! Şaşılacak kadar güzel, değil mi? Yanıldığımı da sanmıyorum.''

Franz Kafka - Milena'ya Mektuplar


Ben yine playlistte olduğu gibi üç alıntıyla bitiremeyeceğim. En sevdiğim diziden alıntı koyacağım. Neden Şeyma Fraser? Buna da cevap olmuş olur. Aşağıda bıraktığım dizi alıntısının başrolünü karakter olarak çok seviyorum (James Alexander Malcolm Mckenzie FRASER) :


 

Outlender Season 1 

Veeeeeee son olarak Reign dizisinden Mary Stuart :




Arrivederci Amici

xoxo Mrs. Fraser

Yorumlar

  1. tüm alıntılar şahaneeee

    YanıtlaSil
  2. Paulo Coelho ne de güzel demiş öyle...

    YanıtlaSil
  3. Alıntıları çok beğendim. Ama kalem kutun ve kalemini çok çok beğendim.
    Yarınki yazıda görüşmek üzere :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, yakınımda olsanız hediye etmek isterdim 🙃

      Sil
  4. Harika alıntılar..Zor soruya harika cevaplar

    YanıtlaSil
  5. listeyi aşmamız güzel olmuş.Dizi alıntısını sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıkıcı olmayacağını düşünsem daha da uzatırdım 🤓

      Sil
  6. Ne güzel, kitap alıntıları hep :).

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel alıntılar böyle . Livaneli ve Paulo Coelho yu not aldım beybi 💜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorsun, ikisi de benim bestlerim ⭐️💫

      Sil
  8. Nasıl hoş alıntılar bunlar böyle😍 bence bugünün alıntı kraliçesi sen olmussun🙏🏻❤️😄Keyifle okudum💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaaaaa çok teşekkür ederim 🙈 Beğenmenize çok sevindim 🌸✨

      Sil
  9. Outlander'in ilk sezonunu izledim , devamına yüreğim dayanmadı, bir ara izlerim diye beni bekliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ah o ikinci sezonun, sezon finali asıl yürek dağlıyor 😭

      Sil
  10. çok güzel hepsi de, milena'ya mektupları çok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ah keşke Milena’nın Kafka’ya yazdıklarını da okuyabilseydik 🤓

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar