28 DAY BLOG CHALLENGE / DAY 3 / İRMİK HELVASI

Hola Amigos Bonitos 

Challenge'ımızın 3. günü... Ezgissimo bugün konu olarak '' Bazı evlerde hep pişen bir yemek vardır. Pişirmekten vazgeçemediğin bir tarifi bizimle paylaşır mısın?'' demiş.

Tabi ki Ezgissimo, tabi ki paylaşırım. Ama benimki yemek değil tatlı. Her canım sıkıldığında üşenmeden kalkıp yaptığım bence en kolay en güzel ve yemekten hiç sıkılmayacağım bir tatlı. Gelelim tarifimize (Fotoğraf yemek.com dan alınmıştır.) ;


Malzemeler :

1,5 su bardağı irmik
150 gr. tereyağı
1 çay bardağından biraz az sıvı yağ

Şerbet için;

1,5 su bardağı süt
1,5 su bardağı su
1,5 su bardağı şeker 

Yapılışı:

Ben öncelikle şerbeti ocağa koyuyorum. Yani bir tencerede şerbet malzemelerini aynı anda koyup karıştırıp ocağa alıyorum. O bir yandan pişerken ben teflon tencerede sıvıyağının içinde tereyağını eritip irmiği kavuruyorum. Hafif yanık sevdiğim için kokusu çıkana kadar kavuruyorum. Kavrulmuş irmiği ocaktan alıp üzerine kaynamış şerbeti ilave ediyorum (Bunu kontrollü bir şekilde yapmanızı öneririm. İrmik sıcak, şerbet kaynamış olduğu için tencerenin içinde küçük çaplı bir kaos meydana geliyor.). Tatlımız oldu bitti.

Bon Appetit

xoxo Mrs. Fraser

Yorumlar

Popüler Yayınlar