NEDEN ERASMUS İÇİN PALACKY ÜNİVERSİTESİNİ SEÇMELİSİN?


AHOJ MY DEARS

Henüz yaşananlar tazeyken okulda neler olduğuyla ilgili bilgileri vermek istedim. Okulun ilk haftası çok önemli, oryantasyondan bahsetmiyorum o ilk haftadan önceki hafta 'ki bir önceki yazım onunla ilgiliydi' o da çok çok önemli.

Okulun ilk haftası mutlaka okula gidin çünkü derslerde ne olup biteceğini bu ara öğreneceksiniz. Benim iki dersim çakışıyordu ve ikisini almak zorundaydım çünkü Sakarya'da alacağım bir dersle bu okulda aldığım iki dersi eşleştirmiştim. Şimdi neden Palacky Üniversitesi sorusunun ilk cevabı geliyor; durumu koordinatörüme anlattım ve bana dedi ki gidip hocalarla konuşalım bir hafta birine diğer hafta birine girersin (hoca bana bunu söylediğinde suratımda kocaman bir NE bakışı çıktı). Bir de öncesinde bu çakışan derslerden birinin hocasına da maille durumu anlatmıştım. Hocanın yanına gittiğimizde zaten direkt anladı. ''Biz diğer arkadaşımla konuşup ders saatlerini ayarladık çakışma yok'' dedi. O an mutluluktan ağlayıp hocalara sarılası geliyor insanın. Gerçekten inanılmaz iyiler. Bundan önce iki üniversite deneyimi olan biri olarak söylüyorum iki okulumda da böyle bir durum asla söz konusu olamazdı. Hocaların ağzından laflar cımbızla bile alınmıyor, maalesef Türkiye'de akademisyenlerde inanılmaz bir ego var. Burda böyle bir şey asla söz konusu değil çok güleryüzlü ve yardımseverler. Bu durum bu okulu seçmek için başlı başına bir sebep zaten.

İlk hafta ekle sil haftası gibi geçiyor genellikle. Sonraki haftada benim favori haftam şu an o hafta içerisindeyim ve her dersten mutlulukla ayrılıyorum. Şu zamana kadar girdiğim derslerin hiçbirinin sınavı yok, ödev ya da sunum hazırlamamız istendi. Hatta matematik öğretimi için eşleştirdiğim iki dersin birinde matematik öğretimini zevkli hale getirecek oyunlar öğreniyoruz ve yine dersin hocası inanılmaz tatlı bir kadın. Sınavsız bir Erasmus döneminden daha güzel ne olabilir alın siz bir sebep daha.



Genel anlamda bakıldığında ise Palacky Universitesi, Charles Üniversitesi'nden sonra ülkedeki en eski ve köklü üniversite. Belirli bir kampüsü yok ama fakülteler birbirine oldukça yakın. Zaten çok küçük bir şehir, yürümeyi seviyorsanız her yere yürürsünüz. Mesela benim yurdum merkeze tramvayla 10 dakika sürüyor, biraz yukarda kalıyor ama bugün tramvaylarda bir sorun vardı sanırım bayağı bekledim gelmedi ve okula yetişmem gerekiyordu. Yarım saate okula yürüdüm, o kadar yakın yani (Benim fakültem de merkezde).

İyi ki bu okulu ve Çek Cumhuriyetini seçmişim diyorum. Geçen yıl Prag'a geldiğimde şehre aşık olmuştum ama bahsedildiği gibi de ucuz gelmemişti şahsen. Ama Olomouc gerçekten çok ucuz, inanılmaz güzel, hiçbir yapısı bozulmamış sokakta yürürken tarihin içinden geçiyormuş hissi veriyor.


Unutmadan yurt ücreti bu yıl iki kişilik oda için 2850 koruna (690 TL, 110 Euro). Konudan konuya atlamış gibi oldu ama okulun 3 tane yurdu var. Aslında benim okuluma Envelopa çok yakın hatta Envelopa her yere yürüme mesafesi ama ben Neredin'i tercih ettim. İyi ki de öyle yapmışım. Bu yurt Envelopa'ya göre oldukça sakin. Orayla ilgili aldığım duyumlarda çok hareketliymiş. Ben sakinlik seven bir insanım. Partilemeyi seven Envelopa'yı tercih etsin. Bir de o yurtta odalar üç kişilik fiyat olarak bir tık daha uygun. Dediğim gibi ben Neredin'den çok memnunum (Üst katımda partilemeye bayılan İspanyollar kalsa da ). Bu arada okul 780 koruna yurt yardımı yapıyor. Yalnızca üç ay ödüyor bize bu parayı ama nasıl alabileceğimi henüz çözemedim.

Neden Palacky dedim ama bir de neden Olomouc'la ilgili bir şey eklemek istiyorum. Şehrin çok başarılı bir buz hokeyi takımı var ve maç günü bütün şehir maça gidiyor. Bizim yurda çok yakın stad. Ben de gittim ve inanılmaz eğlendim. Buraya gelen herkes mutlaka hokey maçlarına gitmeli. Oldukça coşkulular bu konuda.


Şimdilik böyle. Gezdikçe gördükçe yaşadıkça aktarmaya çalışacağım.

Sevgiler

xoxo S. Fraser


Yorumlar

  1. Şeyma'nın Erasmus günlükleri devam ediyor. Fotoğraflar çok hoş şeymoş daha fazla eklemelisin bence 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hava o kadar soğuk ki ellerimi cebimden çıkarıp fotoğraf çekmek istemiyorum ama bir sonraki blogda fotoğraf çekme çabam adlı küçük bir fotoğraf ekleyeceğim 😂

      Sil
  2. Oralara gelmek istedim bir an :)) tadını çıkart ve hep mutlu,keyifli ol :)

    YanıtlaSil
  3. yaşarken tadını çıkar, bizdeki hocaların ego olayına da katılıyorum bu arada:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadını çıkarmak için elimden geleni yapıyorum ☺️ Ah hocalar 😡

      Sil
  4. erasmus anıları genelde harika olur :)
    bol keyifler!
    ben de beklerim bloguma, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. Öyle güzel anlatmışsın ki insanın kalkıp gidesi geliyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalk gel kız, gezeriz. Gonci’mi de al ama 🌸✨

      Sil
  6. çok faydalı bir yazı olmuş
    eminim faydalanacak çok öğrenci olacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım birilerinin gerçekten işine yarar. Teşekkürler 💕✨

      Sil
  7. Üniversiteye başladığımdan beri erasmus yapıcam diyorum. Doktoraya geldim hala yapıcam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle bir şansı olan herkes mutlaka deneyimlemeli. Özellikle Çek Cumhuriyeti’ni (Asla Çekya demeyin, Çekler nefret ediyor) şiddetle tavsiye ediyorum ✨

      Sil
    2. Yeterlilik dönemini atlatırsam bakalım ama. Bizim üniversite Polonya'ya gönderiyordu. Tez döneminde yapabilirim. Biraz planlamaya bağlı. Blog yazarlığının yok olmaya evrildiği şu süreçte teşekkür ederim güzel yazı için.

      Sil
    3. Aslında benim blog yazmadaki amacım biraz kendi anılarımı unutmamak. O yüzden gezdiğim, gördüğüm ne varsa buraya yazmaya çalışacağım ve daha önce yapmadığım için çok pişmanım. Takip edilme ve okunma kaygısı olmadan yazmak çok güzel ✌

      Sil
  8. Oldukça şık ve dolu bir blogunuz var. Sizi yeni keşfettim ve takibe aldım. Sizi de beklerim,sağlıcakla kalın.
    https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim, bakacağım. Teşekkür ederim 🌸✨

      Sil
  9. Selam, ben de bu üniversiteyi psikoloji için düşünüyorum. O açıdan nasıl bir bilgin var mı? Bir de seyahat etmek istiyorum. Ulaşım ve gezme olanakları nasıl diğer ülkelere gidebilmek için acaba? Bana yardımcı olursan çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Simge merhaba, yorumunu yeni gördüm uzun zamandır bloga bakmıyordum. Palacky Universitesi konum olarak çok güzel bi yerde ve şehir Çek Cumhuriyeti’nin diğer şehirlerine göre çok sakin ve güvenli. Eğer istersen bana mail atabilirsin veya instagramdan mesaj atabilirsin. Psikoloji bölümüyle ilgili ve okulla ilgili detayları anlatabilirim ( tabi şu an bu yorumu görüyorsan:)) mail adresim; seymafraser@gmail.com/ kişisel instagram hesabım; seyma_usta

      Sil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba 💫 Ben bu dönem Erasmus öğrenim hareketliliğinden yararlanabilme hakkı kazandım. Çek Cumhuriyeti Palacky Üniversitesi'ni düşünüyorum. İlköğretim Matematik Öğretmenliği okuyorum. Eğitim Fakültesi'nde dersler nasıl, sınavlar ne durumda, yurt/yerleşim gibi konularda merak ettiklerim var. Sizinle iletişime geçme şansım var mı? 🧚‍♀️

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar