28 DAYS BLOG CHALLENGE / DAY 10 / ARCHITECTURE



HELLO SEVGİLİ ARKADAŞLARIM

Bu gün yine mazimin kalbimde yara oluşturduğu bir konu ama anlatınca içimi açacak bir konu... O nasıl olacak derseniz ben geçmişte olsa gelecekte olsa hayallerimi seviyorum. Yalnızca bu hayalim keşke geçmemiş olsaydı.

Gelelim bugün meydan okumamız için Ezgissimo'nun bizim için özenle seçtiği konuya ''Şimdiki aklım olsa şu bölümde okurdum dediğin bir dal var mı? Anlat bakalım neymiş.''

Anlatalım bakalım:

Başlıktan da anladığınız üzere ; Mimarlık. Kalbimin daima yarası olacak. Neden okumadım? Maalesef çuvaldızı eğitim sistemine batıracağım. Çünkü ülkemizde o kadar saçma bir eğitim sistemi var ki hayallerimizi değil puanımızın yettiği şeyleri seçmek zorunda kalıyoruz. Neye göre puanımız yetiyor kime göre puanımız yetiyor? 
Hayatım boyunca ders çalışmayı seven, ödev yapan bu tarz şeyleri önemseyen biri olamadım. Ama vasat bir öğrenci de değildim. Hep standart bir öğrenci oldum. Sınav dönemleri gelirdi, bana daha çok bir kitap okuma aşkı, dizilere sarma, filmleri yutma vs. Bu sebeple potansiyelimin altında kaldığımı düşünüyorum. Kendimi övmek falan gibi algılanmasın. Çalışmadan standarttım. Eğer çalışsaydım (ki bu motivasyona sahip biri olmak hayatta en istediğim özelliklerden biri ve hala nasıl sahip olabileceğimi araştırıyorum) hayalime ulaşırdım.
Kolayı seçtim. Hayatımda pişmanlığım yok denecek kadar az ama en üst pişmanlık sebebim mimar olacak kadar çalışkan olmamak. 
Benim dedem karton fabrikasına çalışıyordu. Oraya geri dönüşüm için dergilerin eski sayıları, kitaplar vs. geliyordu. Dedem de bunlardan bize getirirdi hep. Çocukluğumdan bu yana en sevdiğim şey dedemin getirdiği Maison Française dergilerini karıştırmaktı. O zamanlardan meraklı olduğum bir konuydu mimarlık. Aslında tasarım adına her şeyi seviyorum ama mekan tasarımı, bina tasarımı, çevre tasarımı bunların yeri bende çok ayrı. 
Şimdi herhangi bir fırsat verseler hiç sıkılmadan bu işi hem de başarılı bir şekilde yapabileceğime o kadar inanıyorum ki. İnsanın hayatında ne zaman ne olacağı belli olmaz tabii. Geleceğe yönelik planlarımın içerisinde tam anlamıyla böyle bir şey olmasa da ilintili bir şey var. Gerçekleştirmenin nasip olmasını umarak kaçayım.

Arrivederci amici

xoxo Mrs. Fraser

Yorumlar

  1. Mimarlık güzel meslek ve zevkli bir dal.Yine geç kalmış sayılmazsın bence :))

    YanıtlaSil
  2. Okumadan da mekan tasarımı yapabilirsiniz istek varsa , biraz el çizimi bir iki prpgram desteği bu isteğinizi ufaktan gerçekleştirmenize yardımcı olacaltır , mimarlık için biraz okumak gerekiyor okul kısmında çalışmaya ayrılan zaman disiplini önemli bir mevzu ama iç mimarlık için yani iç mekan dış mekan tasarımlarının daha çok ruhla ilgili olduğuna inanıyorum bir inşaat mühendisinin naçizane bakış açısı böyle efendim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylediklerinize tamamen katılıyorum ve sistemin bizi bu şekilde yönlendirememesine üzülüyorum bir öğretmen adayı olarak

      Sil
  3. Hayat bazen istedimiz gibi olmuyor..Ama eğitim almış olmak bence toplumda çok buyuk avantaj

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet eğitim almış olmak çok önemli ama alınan eğitimin hayal gücünü ve bireyin yapmak istediklerini destekleyen bir eğitim olması gerektiğini düşünüyorum. Umarım ben kendi öğrencilerimi sistem kölesi olarak değil de hayallerinin peşinden her ne olursa olsun gidebilen bireyler olarak yetiştirebilirim. Yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Sen kalbimizin mimarısın be Şeymoş. Eminim mimarlık okusaydın hakkıyla da yapardın. 💜💜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım kankim ❤ merak etme hepinizin ev eşyası alışverişinde peşinizdeyim 🤓 Sana Kore usulü dekorasyon yapicaz

      Sil
  5. mimarlık güzel meslek ,,
    kısmet diyelim ne diyelim.....

    YanıtlaSil
  6. Umarım şu anki mesleğinizle de mutlusunuzdur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha mesleğe başlamadım, okuyorum ama ben ikizler burcuyum ne zaman ne yapacağım hiç belli olmuyor 🙃

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar