ORIENTATİON WEEK IN OLOMOUC


HOLA BONITAS

Ben geldim, hemen küçük bir sorunumla başlayayım: Neden şu başlıkları İngilizce yazdığımı ben de bilmiyorum. Bu konuda yaratıcı olamıyorum. Hatta bazen bilgisayarı elime alıp blog yazmak istiyorum başlık bulamayıp vazgeçiyorum, hevesim kaçıyor. Var mıdır bu işin bir püf noktası? Canı blogger grubumdakiler bana bir el atsın.

Aslında bu anlatacaklarımı geçtiğimiz hafta sonu yazacaktım ama yine bir takım olumsuz gelişme olunca insanın içinden hiçbir şey yapmak gelmiyor.

Neyse, geleyim konunun anlam ve önemine. Sevgili Erasmus adayı arkadaşım eğer bu yazıyı okuyorsan lütfen gideceğin ülkeye biletini oryantasyondan önceye al ve mutlaka oryantasyona katıl. Şehirle ilgili, okulla ilgili kafa kurcalayan her şeyin yanıtını bu programda buluyorsun. 

Bizim şu fotoğraftaki gibi bir programımız oldu ; 


İlk gün ESN Club'a üye oluyorsunuz ve içinden bir club kartı (''Belmondo'' benim asla işime yaramayacak hiç sevmem partilemeyi aksine canımı sıkar), ESN kart (bu çok önemli çünkü bu kartla Ryan Air'da 8 uçuş % 15 indirim, flixbus, leo express, reggio jet gibi otobüs-tren firmalarında indirimler oluyor. Bunlara ek bazı restoranlarda ve mağazalarda da oluyor. Detaylı bilgi sitesinde var ama bence en önemli kısım ulaşımda olan indirim) veeeeee Vodafone hat (İlk ay içinde 3 gb 1000 dk 1000 sms olan paket ücretsiz daha sonra ESN kart ile Erasmus öğrencilerine % 50 indirimli 175 çek korunası ile paket yapılıyor) veriliyor. Hat mevzusu da çok önemli bence. Ben gelmeden önce paket yapıp gelmiştim 2 haftadır beni idare etti Vodafone'a yeni geçiş yapacağım.

Daha sonra oryantasyon haftası içerisinde yine şehir içi indirimli ulaşım için bir kağıt veriyorlar. Şehir içi ulaşım inanılmaz ucuz. Bir aylık kart alırsanız 175 korunaya bütün otobüslere ve tramvaylara sınırsız bir şekilde binebiliyorsunuz. Eğer üç aylık alırsanız 450 korunaya yine aynı şekilde kullanım sağlıyorsunuz. Ben Türkiye'de belki yola ayda 500 liradan fazla harcıyorum. Burada üç ay için ödediğim ücret 110 tl gibi bir fiyata denk geliyor.

Bir de okul kimlik kartı ve ISIC kart seçeneğiniz var. ISIC her bakımdan daha avantajlı hem okul kimliği hem de yine ulaşım, yeme içme, alışveriş gibi konularda yine size indirimler sağlayan bir kart. Okul kimlik kartı bizdeki gibi içine yemekhaneden yemek almak için para falan yükleniyormuş. ISIC'in de online sitesinde detaylı bilgiler var. Eğer Türkiye'den bu kartı aldıysanız burdan bir de okul kimlik kartı almanız gerekiyor. Bence almadan gelmek daha mantıklı (ISIC 450 koruna, okul kimlik kartı 200 koruna). ISIC'i okuldan ayrılırken iade ederseniz 200 koruna geri ödüyorlar.

Bu arada koyduğum ilk fotoğraf oryantasyona gidip gelirken okuluma çok yakın bir otelin kafesinden. Gerçekten çok tatlı bir kafe ve yine fiyatlar çok uygun. Sürekli fiyatlardan bahsetme sebebim bir öğrenci için bir yere giderken alabileceği en önemli bilgi şehirde ortalama ne kadar harcayacağıdır bence. Konuya döneyim paragrafın altına ekleyeceğim fotoğrafta gördüğünüz gibi bir waffle ve cappucino 65+45 koruna yani totalde 26 tl. Türkiye'de sadece waffle için hatta bazen sadece kahve için ödüyoruz bu fiyatı. 


Yani demem o ki arkadaşlar Çek Cumhuriyeti'ne gelin. Öğrenciler burada çok mutlu diyerek kaçıyorum.

xoxo S. Fraser


Yorumlar

  1. Uuu kahveler wafflelarr şeymoş hanım mutlu günler geçirmenize sevindim. Veee çok yararlı bir yazı olacaktır bu yazı gidecekler için. Yazı başlıkları konusunda ben de müzdaribim.. Yeni seri başlayacağım yaratıcı bir şey bulana kadar şevkim kaçıyoreee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu günlerim sevdiğim herkesten çokça uzakta olduğum için bir miktar buruk geçiyor be kankim acilinden bir facetime yapmalıyız 😞

      Sil
  2. Mutlu ol Seyma, yolun bahtın açık olsun ve her şey gönlünce olsun diyeyim öncelikle :) yapmak istediğim her şeyin bir şekilde yarım kaldığı şu hayatta istediklerinin peşinden koşabilme fırsatı olanlara gıpta ediyorum, ve tebrik ediyorum. Her günün binbir fayda sağlasın sana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim ✨ Ama hayatınızda peşinden gitmek istediğiniz en ufak bir şey bile varsa her ne olursa olsun gidip onu yakalayın, yarım bırakmayın. Her şey nasıl değişiyor, göreceksiniz. Sevgiler 🌸

      Sil
  3. Mükemmel valla erasmus zamanlarını mükemmel geçirmeye çalış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim😌✨ öyle yapmak için elimden geleni yapıyorum 🌸

      Sil
  4. çok aydınlatıcı bilgiler vermişsin
    eminim faydalı olacaktır gençlere
    tüm çalışan emek veren gençlerin yolu açık olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar