ERASMUS'UN İLK GÜNLERİ


AHOJ 

Greetings from Olomouc (telaffuz Olomoutz)

Erasmus'un ilk günlerindeki en belirgin nokta, alışılmış düzene özlem olabilir galiba. Sanki akşama Barış'la buluşacakmışım gibi hissediyorum bazen ama sonra aklıma aramızda birkaç ülke olduğu geliyor ve olur olmaz yerde gözlerim doluyor, kalbim bir garip oluyor falan filan. 

Neyse duygularımı çok açıktan yaşamayı sevmem gerçeklere gelelim.

Ben oryantasyondan 4 gün önce şehre vardım. İyi ki öyle yapmışım. Yurda yerleşme süreci, eksik toplama, şehirde ne var ne yok bakmak için iyi zamanlama olduğunu düşünüyorum. Çok küçük bir şehir olduğu için nerede ne var bulmak o kadar da zor olmuyor.

Palacky (telaffuz Palatzky) Üniversitesi'nin buddy sistemi var. Siz buraya varmadan önce bu sisteme kayıt oluyorsunuz ve buddyniz sizinle iletişime geçiyor. Varış gününüzde müsaitse sizi tren istasyonundan alıyor. Yurdu gösteriyor, şehirle ilgili işinize yarayacak bilgiler veriyor gibi gibi.


Fotoğrafta görmüş olduğunuz kadar fazla yeşillikte iki kocaman park var şehirde. Zaten oldukça yeşil bir şehir ve parklar gerçekten oldukça huzurlu. Şehir zaten kalabalık olmadığı için pazar günü bile gayet sessiz bir yer bulup oturup kitabınızı derginizi okuyup kahve içebilirsiniz, ben öyle yaptım.


Bu şekilde rengarenk iki tane kocaman meydan var. Burası Dolni Namesti diye geçiyor (Iphone'umun yalancısıyım). Gerçekten iki meydan da çok keyifli, kafanızı kaldırıyorsunuz, balonlar, paraşütler falan güzel yani.


Burası da benim, merkezde fakültemin dibindeki yurt varken seçtiğim Neredin Yurdu'ndan benim olduğum binanın manzarası. Her ne kadar diğer yurt her yere yürüme mesafesi olsa da ben burayı daha çok sevdim, daha huzurlu. Diğer tarafta sürekli partileyen tipler var diyorlar, bilemiyorum. Gerçi benim üst katımda da sürekli partileyip  gürültü yapan İspanyollar var, bakalım ne zaman Cennet Mahallesi Yunus gibi zıplayarak ''Bi susun be!'' demeye gideceğim. Allah kerim.


Biraz da kültürlenelim. Benim canım buddym Karolina'mın hezky czechky tarzındaki evi. Bizi mangala çağırmıştı hemen aşağıya bahçesinden gün batımı fotoğrafı da ekliyor ve kaçıyorum. Bir sonraki yazım oryantasyon haftasında neler yapıldığıyla ilgili olacak. 


Cau! (İtalyanca değil Çekçe versiyon)


Yorumlar

  1. Şeymaa, ne kadar güzel fotoğraflar. *-* Geri dönmüş olmana seviniyorum. Umarım orada olduğun zamanlarda büyük keyif alırsın. Fotoğrafları görünce birazcık pişmanım seni dinlemediğime ama olsun. Kendine çokça dikkat et :3

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim kankişim. Burda olduğum sürece boyunca irtibattayız ama birlikte gelmeyi ben de çok isterdim 🙌🏻

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar