SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ERASMUS + (HAYATTAN SOĞUMA)

( Pinterest )

HELLO MY DEAR BONITAS

Uzunca bir zamandır yoktum. Sebepler: koşuşturma, zamansızlık ama en büyük sebep Sakarya Üniversitesi'nde Eğitim Fakültesi öğrencilerinin uğraştırıldığı bomboş işler. Örnek verirdim ama şimdi birileri görür, hocalara gösterir. Gerçekten muhatap olmak istediğim konular değil.

Bilen bilir, bilmeyenlere ve tercih edeceklere duyurulur hazır yaz yaklaşıyor, üniversite sınavı olacak, tercihler yapılacak falan; kesinlikle Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesinden herhangi bir bölüm yazmıyoruz canlarım. Çünkü fakülte kampüste değil Allah'ın yaratıp unuttuğu, kullarını ceza olarak gönderdiği Hendek'te. Hendek'in kötü tarafları anlatmakla bitmez, iyi olan tek bir yanı yok. Ayrıca herkes Eğitim Fakültelerinde gayet rahat geçerken her şeyi yapmaya vakit bulurken bizim okulda böyle bir durum asla söz konusu değil. Neyse çok uzattım. Asıl konuya geleyim.

En son yazımda bir sınavda olduğumdan bahsetmiştim. Kesinleşmeyen şeyleri söylemeyi sevmem. Olmasını çok istediğim bir şeyse nedense birilerine söyleyince olmuyor. O sınav Erasmus sınavıydı. Sakarya Üniversitesi'nde bu işlerin nasıl yürüdüğünü kısaca anlatayım belki birilerinin işine yarar:

Öncelikle bu yıl itibariyle sınav iki aşamalı oldu; birinci aşamada grammar ve vocab, ikinci aşamadaysa reading ve listening yapılıyor. Bizim okulda sınava girecek olan biri bu yazıyı okuyorsa ilk sınav inanılmaz zor. Şahsen ben asla geçebileceğime inanmadım ve birinci sınava girdim, çıktım ve ''Amaan ben bu sınavı geçememişimdir'' deyip bu defteri kapattım. Artık mucize mi saklı bilgilerim mi nedir bilmiyorum ben birinci sınavı geçmişim açıklandığında şok oldum. İkinci sınav benim için basit kısımdı. Çünkü İngilizce okuma yapıyorum ve fazlasıyla dizi izliyorum. Bu dizileri de çoğunlukla İngilizce altyazılı izlemeye çalışıyorum ve İngilizcesini geliştirmek isteyen herkese de tavsiyemdir.

İkinci sınav 80 dakikalık bir sınav önce listening kısmını yaptırıyorlar, daha sonra reading. Sınav çok basit, birinci sınavı geçen ikinciyi havada karada geçer ama benim başıma şöyle bir durum geldi: İkinci sınavdan gayet kendimden emin çıktım. ''Yaptım ya, eve gidem de okulları araştıram'' falan kafasında çıktım ama sonuçlar bir açıklandı, geçme notu 65, ben 64'le kalmışım. Ama biliyorum imkansız 64 almam sınavım çok iyi geçti falan. İtiraz ettim, dilekçe yazdım. Yok yine olmadı gidebileceğim en üst kuruma kadar gittim. Yine olmadı. Tabi bu kadar kendimden emin olduğum bir konuda yaşadığım bu hayal kırıklığı beni bir süreliğine her şeyden alıkoydu. Bir süre sonra öylesine okulun verdiği mailime girdim sonuçların yanlış açıklandığına ve puanların değiştiğine dair bir mail atılmış. Sonuç olarak sınavı geçmişim hem de tahmin ettiğim gibi barajın oldukça üstünde bir puanla. 

Geçtim ama bu süreçte yaşadığım hayal kırıklığı beni biraz soğuttu. Sizi soğutmasın. Sonraki süreç daha da yorucu benim hala tamamlanmadı.Tercihlerimi yaptım. Okul bize 5 tercih hakkı veriyor ve bütün süreç online olarak işliyor. Bne ilk tercihim olan Zaragoza Universitesi'ne yerleştim. Fakar bu okulun üç farklı kampüsü var ve bizim okul en taşrada olanı ile anlaşma yapmış ''TERUEL''. Benim zaten Erasmus yapma amacım Hendek taşrasından en azından bir dönemde olsa uzaklaşmak kendimi geliştirmek. Çünkü Hendek her açıdan çok kısıtlı, bir öğretmen adayı için asla uygun bir yer değil.

Sakarya Üniversitesi'nden Zaragoza'ya gidecek olanlar aman diyorum tercih etmeyin. Neyse itiraz ettim buna da değiştirdim. Bu sefer Polonya'da Kolegium Jagiellonskie'ye yerleştim. Aman Allahım çok daha kötü bir süreçten geçtim. Okul, özel bir okul. Ciddi anlamda iletişim sıkıntısı yaşadım. Attığın 40-50 mailden sonra cevap alabildim. Çok kısıtlı bir ders listesi gönderildi ve benim bölümümle uyuşmadı ve iletişim sorunu da bu süreçte devam etti. Ders içeriklerini kesinlikle göndermediler, sorduğum sorulara adam akıllı cevap alamadım vs. Okul Torun'daydı. Torun gerçekten çok güzel bir şehir. Küçük ama turistik. Birçok müze var aynı zamanda Kopernik'in yaşadığı şehir. Ayrıca okulun çok yakınında da ''Flying Tiger'' vardı :( . Beni asıl cezbeden de Flying Tiger dermişim. Gerçekten % 40 gibi bi etkisi vardı. Neyse, bu okulu kesinlikle tercih etmeyin sürecinizi zorlaştırmayın. Mahvetti beni valla.

Sonuç olarak yine itiraz dilekçesi yine farklı bir okul.. Şu an elimde iki seçenek var ve ben birine karar verdim. Her açıdan çok mantıklı bir okul: Palacky Universitesi. Çek Cumhuriyeti'nde Olomouc diye bir şehirde. Yine küçük ama tam bir öğrenci şehri araştırdığım kadarıyla. Okulun imkanları gayet güzel. Okula bağlı birçok yurt seçeneği var ve fiyatları çok uygun. Benim derslerimle uyumlu birçok ders seçeneği var beni en cezbeden yanı bu çünkü ders eşleştirme sürecinde büyük sıkıntılar yaşadım. Umarım bu sefer bunu yaşamam.

Bundan sonraki sürecimin çok hızlı ilerlemesi gerekiyor. Kim okuyorsa bana şans dilesin. Henüz pes etmedim ama her an edebilirim. Daha önce Erasmus'a gitmiş olan, özellikle Çek'e bana ulaşsın, yorum bıraksın, mail atsın veya instagramdan yazsın. Deneyim sahibi insanlarla konuşmak oldukça rahatlatıcı olabiliyor. 

Çok uzun bir yazı oldu ama şahsen ben Erasmus'la ilgili detaylı yazan insanlar çok aradım özellikle süreçle alakalı ama oldukça az veriye ulaştım. Ben bütün sürecimi ilerledikçe buradan paylaşacağım. Birilerinin işine yararsa ne mutlu.

Şimdilik Şeyma Fraser'dan bu kadar

xoxo 

Yorumlar

  1. Canim bol bol sanslar dilerim.Eminim istedigin sekilde olacak����

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi dilekleriniz için çok çok teşekkür ederim 🌸

      Sil
  2. Hendek'i gömme challange hshhhskjshf Çok şükür halloldu ama her şey. İnanıyorum pes etme her şey güzel olacak Şeymoş hanım. Yok öyle her şey oldu derken pes etmek. Hep destek tam destek biliyorsun. Minnoş dükkan olarak her zaman destekteyim. :) :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Gonci’m senle de ayrı kaldık bu dönem zaten 😔 Ama desteğinizi her zaman hissetiriyorsunuz, iyi ki varsınız ❤️

      Sil
  3. O kadar keyifle okudum ki... Ne güzel anlatmışsın. Yolun açık olsun, hayırlısıyla tamamla inşallah. Eminim çok güzel olacaktır, asla vazgeçme! Hayatın vazgeçenlerle işi olmadığını sen daha iyi anlamışsındır diye düşünüyorum bu süreçte... =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya böyle yazılarıma “keyifle okudum” yorumu gelince ekstra mutlu oluyorum. Çok teşekkür ederim, umarım dediğiniz gibi çok güzel olur ❤️

      Sil
  4. Başlığı okuyunca bir gülmedim değil 😂 çok zorlu bir süreç olmuş gerçekten. Umarım bu kadar uğraşmana değecek güzel zamanlar geçirirsin. ☺️❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Gizoş yaa cidden benim için zor oldu ama düzelecek diye umut ediyorum 🌸

      Sil
  5. Senin için baya sıkıntılı bir süreç olmuş ama emeklerinin karşılığını almışsın erasmus benimde düşündüğüm bir şey , benim için ve erasmus düşünen arkadaşlar için bilgilendirici bir yazı olmuş teşekkürler , umarım her şey istediğin gibi gider başarılarının devamını dilerim sevgili Şeyma 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erasmusla işgili süreç ilerledikçe paylaşmaya devam edeceğim, umarım siz de düşünmekle kalmayıp Erasmus yaparsınız. Her ne kadar süreç zor olsa da sonuç güzel olacak. Kimle konuştuysam hep aynı şeyi söylüyorlar. İyi dilekleriniz için çok çok teşekkür ederim 🙃🌸

      Sil
  6. bol şans umarım her şey gönlüne göre olur..

    YanıtlaSil
  7. Oraya gittiğin zaman (bak gittiğin zaman diyorum, çünkü ne olursa olsun pes etmeyeceksin) tüm bu yaşadığım zorluklara değmiş, ohh be iyi ki gelmişim diyeceksin.O kadar güzel deneyimler yaşayıp o kadar güzel arkadaşlar edineceksin ki...Onlar seni çok başka yerlere götürecek.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes böyle söylüyor, ben de öyle olacağını umuyorum. Bu destekleyici yorum için çok teşekkür ederim. Böyle şeyler okudukça, duydukça cesaretin artıyor 🌸

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar